عوامل موثر بر کیفیت خواب در بیماران بستری مبتلا به نارسایی قلب

اختلال خواب بر کیفیت زندگی  بیماران مبتلا به نارسایی قلب تاثیر می گذارد. در یک مطالعه   مقطعی  تحلیلی  که بر روی 240 بیمار بستری مبتلا به نارسایی قلب انجام شد، مشخص گردید که سن ، جنس، سطح تحصیلات ، مصرف سیگار و چاقی مهمترین عوامل موثر بر کیفیت خواب بیماران بستری مبتلا به نارسایی قلب هستند. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله ای که در مجله J Teh Univ Heart Ctr  در سال 2015 چاپ شده است، از طریق لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4494524/


استراتژی های سالمندی موفق در زنان ایرانی : همراهی با قافله عمر درسایه تهدید و فرصت

نتایج یک مطالعه کیفی که به روش گراندد تئوری بر روی زنان ایرانی انجام شده است نشان می دهد  زنان برای داشتن سالمندی موفق با استراتژی های» بهینه سازی گذر عمر « ، » خودکنترلی درون در برابر تهدید « ،» مقابله با تهدید «  و ،» پیشگیری از وقوع تهدید «  با قافله عمر در سایه تهدیدات  و فرصتهای زندگی  همراه می شوند. زنان در گذر عمر، همواره ، در معرض تغییرات و پیامدهای مثبت یا منفی  افزایش سن قرار دارند که بر درک آنها از ماهیت تلخ و شیرین گذر عمر تأثیر می گذارد. آنان در مواجهه با این تغییرات، بر اساس درک خود از  تلخی ها  و شیرینی های گذر عمر، راهبردیایی را به کار می برند که پیامد آن به دلیل ماهیت متغییر گذر زمان، موقت است. گاهی بروز یک تغییر جدید، وضعیت تثبیت شده فرد در جریان زندگی و روند سالمندی موفق را تغییر داده و او  را در معرض تهدیدات دیگری قرار می دهد. در این هنگام، فرد در صدد استفاد از راهبردیای مناسب بر می آید تا مجدداً با قافله عمر همراه  شود و سالمندی موفقی را برای خود رقم بزند....


برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله ای که در مجله International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being در تاریخ 2015/10/24 چاپ شده است از طریق لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4660997/



عوامل پیش بینی کننده اضطراب و افسردگی بیماران پس از عمل جراحی پیوند عروق کرونر

نتایج یک  مطالعه  توصیفی_ مقطعی بر روی  170 نفر از بیماران تحت جراحی پیوند عروق کرونر بستری در بخشهای جراحی قلب نشان می دهد  عوامل تنیدگی آور "درد یا ناراحتی پس از عمل"، "جنس"  و "سطح تحصیلات" پیش بینی کننده اضطراب و " عدم حمایت خانواده و اطرافیان "، "سن" و "جنس" از عوامل پیش بینی کننده افسردگی بیماران  پس از عمل جراحی پیوند عروق کرونر در حین ترخیص  می‌باشند...


 این مطالعه در مجله Iranian Journal of Psychiatric Nursing       تاریخ 2014 چاپ شده است. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

http://ijpn.ir/browse.php?a_id=336&slc_lang=en&sid=1&printcase=1&hbnr=1&hmb=1